Avís: Aquest fòrum no és oficial ni pertany a cap organisme ni institució oficial o governamental

Temas similares
Legislació
Llei 10/1994 de la policia de la Generalitat
Llei 4/2003 d'ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya
Decret 243/2007 d'estructura del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació
Ley Orgánica 1/1992 sobre Protección de la Seguridad Ciudadana
Ley Orgánica 2/1986 de Fuerzas y Cuerpos de Seguridad
Utilitats
>> Tests psicotècnics:
PsicotecnicosTests.com
PsicoActiva.com
>> Historia del Cos:
>> Altres:

Pregunta dificilíssima
Pàgina 2 de 3 • Comparteixi •
Pàgina 2 de 3 •
1, 2, 3 
Re: Pregunta dificilíssima
Geribert escrigué:
No és tasca de la policia catalana anar a la guerra. Sinó defensar la decisió que prengui la seva ciutadania.

Geribert- Sergent

-

Ubicació: Penedès
aplec escrigué:Resumiria la meva opinió simplement dient que la política no s'ha de barrejar en aquestes coses, com més lluny millor.
És clar...els Mossos esteu per sobre de la política...ha ha ha

Tomeu- Sergent

-

Ubicació: Catalunya
Hobbies: Lectures econòmiques i polítiques
aplec escrigué:Particularment, jo m'he fet policia per protegir els drets i les llibertats de les persones, ajudar en tot el que pugui i fer la vida més fàcil a tothom en l'àmbit de la seguretat.
Si políticament es decideix fer un canvi, i suposo que la pregunta va per el tema de la independència, i això suposa passar de ser policia a ser "soldat" amb tot el que comporta, digue'm que em donaria de baixa de la policia autonòmica.
Fent una mica d'història, cal recordar que els Mossos actuals sou fruit de la lluita d'uns "soldats catalans"...els soldats de "Terra Lliure".

Tomeu- Sergent

-

Tomeu escrigué:Avui tinc ganes de tocar la moral (vés per on!) i vull penjar aquí una pregunta dificilíssima:
La Policia de Catalunya (Mossos i Policies Locals) com a únics cossos armats de caire totalment català...estarien disposats a donar la vida pel País, si calgués???
O, no hi ha pebrots (o ovaris)???
A osties no es resol res de res.

Empacher- Caporal

-

Ubicació: Girona
Hobbies: Gym, Run, Cycle & Geocaching
Tomeu escrigué:aplec escrigué:Particularment, jo m'he fet policia per protegir els drets i les llibertats de les persones, ajudar en tot el que pugui i fer la vida més fàcil a tothom en l'àmbit de la seguretat.
Si políticament es decideix fer un canvi, i suposo que la pregunta va per el tema de la independència, i això suposa passar de ser policia a ser "soldat" amb tot el que comporta, digue'm que em donaria de baixa de la policia autonòmica.
Fent una mica d'història, cal recordar que els Mossos actuals sou fruit de la lluita d'uns "soldats catalans"...els soldats de "Terra Lliure".
D'on vinguem forma part només de la historia, no de les nostres tasques actuals.
I sí, els mossos no estem en política, malauradament els nostres caps sí.

aplec- Mosso/a

-

Ubicació: 23a
Promoció: 22a
Tomeu escrigué:
Pixes fora de test, Tomeu. No tenen res a veure.

Geribert- Sergent

-

Com a testimoni de primera fila, et puc assegurar que sense les accions violentes de "Terra Lliure", l'Estat Espanyol no hauria cedit mai les competències en seguretat a la Generalitat de Catalunya!

Tomeu- Sergent

-

Bon dia fa poc temps que estic per aquest foro hi he vist aquest tema obert de fa uns mesos. Despres de mira'l podria aver-ho deixat anar i no contestar, pero prefereixo deixar clara la meva opinio. En el cas de hi ha hagues un conflicte belic, tan els mossos com la policia local, no hi pinten res com a forces armades. La seva funcio seria la de protegi a la ciutadania i les lleis, no res mes. L'altra part seria cosa de l'exercit, que repeteixo la policia no ho es.
Respecte al origen dels mossos de que si eren un grup armat etc etc.. tots hem estudiat la historia del cos per entrar o qualsevol persona pot consultar mirant el temari o la wikipedia. En la epoca contemporania, no se exactament perque, es van donar les competencies aquest cos. Pero crec que en cap cas es pot expressar que els mossos tenim l'origen en terra lliure com a soldats de l'antiga formacio ni que tenim les competencies actuals "GRACIES" a una agrupacio terrorista com va ser Terra lliure, per que aixo seria un agraiment i un autoinsult publicant-ho en un foro policial.
Saluts i sense anim d'ofendre a ningú
P.D Sento el sermo de qui ho hagi llegit tot
Respecte al origen dels mossos de que si eren un grup armat etc etc.. tots hem estudiat la historia del cos per entrar o qualsevol persona pot consultar mirant el temari o la wikipedia. En la epoca contemporania, no se exactament perque, es van donar les competencies aquest cos. Pero crec que en cap cas es pot expressar que els mossos tenim l'origen en terra lliure com a soldats de l'antiga formacio ni que tenim les competencies actuals "GRACIES" a una agrupacio terrorista com va ser Terra lliure, per que aixo seria un agraiment i un autoinsult publicant-ho en un foro policial.
Saluts i sense anim d'ofendre a ningú
P.D Sento el sermo de qui ho hagi llegit tot

ossow- Aspirant

Tomeu escrigué:Com a testimoni de primera fila, et puc assegurar que sense les accions violentes de "Terra Lliure", l'Estat Espanyol no hauria cedit mai les competències en seguretat a la Generalitat de Catalunya!
Les competències en seguretat van ser cedides per l´estat perquè Catalunya ha tingut sempre un "caràcter especial" com a comunitat en vers a la seva història i te unes competències "extra" autonòmiques asignades, com ara, el dret a una policia autonòmica propia igual que Galicia, Euskadi o Andalusia...
Si aquest dret competencial s´ajunta amb que Catalunya te poder econòmic per tirar endavant un cos propi de policia autonòmica com son elss mossos aquest es el resultatant de la cesió de seguretat.
Els mossos i el decret del desplegment equisteixen molt avans de la existencia de terra lliure, recordem que Francesc Macià ja va proclamar aquest desplegament per tota Catalunya, que mai es va poder produir pels conflictes polítics amb el govern central.
Tomeu hauries d´informar-te bé, això que dius amb tots els meus respectes es parlar per parlar o parlar sense coneixement, una perla vaja. Es nota que no has estudiat el temari.

asp79- Agent DAI

-

Ubicació: Divisió d´Afers Interns
Hobbies: MODERAR/VIGILAR
Com a historiador que sóc voldria puntualitzar el fet que Catalunya tingui una policia pròpia no és perquè sigui una comunitat autònoma diferent de les altres, ja que les altres també en poden tenir, si volen. Fou un pacte polític, postconstitucional i postestatutari. Va ser després de l'ambiguitat que van mostrar les forces de seguretat espanyoles a Catalunya durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981 que el president Pujol va veure la necessitat de tenir una policia pròpia de la qual refiar-se. Per això es va crear de bell nou una cos policial sencer. El fet que dugui el nom de "Mossos d'Esquadra" és només circumstancial: es va agafar el nom d'un cos policial que durant l'època de la República es va destacar per la defensa de la democràcia i de Catalunya i se'l va refundar. Durant el franquisme i la transcició només era un escamot de cincuanta serenos falangistes. El 1983 es va fer un borrón y cuenta nueva.
Volia deixar-ho clar ja que és bo saber d'on venim per decidir on anem.
Sobre el poder econòmic de Catalunya... És més o menys cert. Però el sou dels policies catalans, locals o mossos, no depèn de l'economia d'un país sinó de les finances d'un govern (el català). I aquestes segones són ben lamentables actualment. Així que no hi compteu massa.
Volia deixar-ho clar ja que és bo saber d'on venim per decidir on anem.
Sobre el poder econòmic de Catalunya... És més o menys cert. Però el sou dels policies catalans, locals o mossos, no depèn de l'economia d'un país sinó de les finances d'un govern (el català). I aquestes segones són ben lamentables actualment. Així que no hi compteu massa.

Geribert- Sergent

-

Pàgina 2 de 3 •
1, 2, 3 
Pàgina 2 de 3
Permiso de este foro:
No pots respondre a temes en aquest fòrum